wycieczka

W dniach 09 - 13.09 uczniowie klasy 2p1, 4i2 i 4r wybrali się na wycieczkę do Dźwirzyna. To nadmorska miejscowość położona w województwie zachodniopomorskim. Dźwirzyno jest popularnym ośrodkiem turystycznym ze względu na swoje piękne plaże oraz dostęp do jeziora Resko Przymorskie.

Oto jak uczniowie opisali każdy dzień spędzony na wycieczce:

1 dzień:
O godzinie 5:00 rano wyruszyliśmy autokarem z parkingu przy sklepie Kaufland w kierunku Dźwirzyna. Po drodze mieliśmy cztery krótkie przystanki. Na miejsce dotarliśmy o 13:20 i udaliśmy się do przydzielonych pokoi, aby się rozpakować. Popołudniu poszliśmy nad morze, aby przywitać się z Bałtykiem. Dźwirzyno przywitało nas deszczową pogodą, mimo to troje uczniów zdecydowało się na kąpiel, a reszta grupy spojrzała na morze ze schodów prowadzących na plażę. Po spacerze wróciliśmy do ośrodka, kończąc pierwszy dzień naszej wycieczki.

2 dzień:
Wstaliśmy około godziny 8:00, zjedliśmy śniadanie, zaraz po nim wszyscy pojechaliśmy do Trzęsacza. Na miejscu zaczęliśmy zwiedzanie od muzeum multimedialnego, w którym poznaliśmy historię miasta oraz kościoła na klifie, cóż jedną ścianę która z niego została. Po skończeniu zwiedzania znajdujących się tam zabytków, wyruszyliśmy do Trzebiatowa, gdzie dzięki grze miejskiej na 'Szlaku słonia", poznawaliśmy historię i zabytki tego miasta. Po zakończeniu zwiedzania, powróciliśmy do ośrodka, w którym mieliśmy chwilę dla siebie. Wieczorem całą grupą poszliśmy na plażę, miło spędzić czas grając w gry oraz morsując. Po powrocie mieliśmy czas aby przygotować sobie posiłek i wspólnie spędzić czas w ośrodku. Dzień spędziliśmy aktywnie, nie brakowało nam uśmiechu i zabawy czy frustracji, która potrafiła nam towarzyszyć podczas poszukiwania odpowiedzi na zadania w Trzebiatowie.

3 dzień:
W środę rano był czas na przygotowanie śniadania, czas w domkach na gry i rozmowy oraz zabawy integracyjne. O godzinie 11 pojechaliśmy do Aquaparku w Mrzeżynie. Po czasie spędzonym na basenie, zjeżdżalniach, rwącej rzece, czuliśmy przyjemne zmęczenie, a jednocześnie byliśmy naładowani pozytywną energią. Był to czas relaksu dla nas. Popołudnie zostało zaplanowane na organizację konkursu MasterChef.. Po dwóch godzinach przygotowań dań przez nas, z przeróżnych kuchni świata, był czas na finał MasterChefa. Towarzyszyła nam wspaniała atmosfera, dania były kreatywne i bardzo smaczne. Wieczorny spacer na taras widokowy na plaży miło zwieńczył dzień!

4 dzień:
O godzinie 10:00 wyruszyliśmy autokarem w kierunku Kołobrzegu. Po przejechaniu do Kołobrzegu, pieszo dotarliśmy do Muzeum Oręża Polskiego. Lepiej poznaliśmy historię naszej ojczyzny oraz mogliśmy zobaczyć wiele przedmiotów oraz maszyn, które zostały znalezione na terenie naszego kraju. Samo muzeum posiada zbiory militariów od czasów pierwszych Piastów aż do czasów Ludowego Wojska Polskiego. Muzeum jest podzielone na dwie części, w pierwszej z nich w budynku zlokalizowana jest wystawa broni białej, palnej oraz mundurów używanych przez różne jednostki wojska polskiego. W drugiej części zlokalizowanej na zewnątrz budynku znajduje się potężna kolekcja pojazdów pancernych, samolotów oraz rozmaitych dział.
Następnie udaliśmy się do Kołobrzeskiego Skansenu Morskiego gdzie widzieliśmy dwa statki Polskiej Marynarki, ORP "Fala" oraz ORP "Władysławowo". Niecodziennie chodzi się po kajucie marynarza, można zobaczyć koje, kuchnie czy maszynownie. Widzieliśmy także wiele broni używanych przez Polską Marynarkę między innymi. Działo morskie wzór „B-34U” z ORP "Burza", Torpeda parogazowa wzór 53‒39 oraz Miny Morskie.
Po Skansenie wyruszyliśmy w stronę Latarni morskiej w Kołobrzegu, której historię poznaliśmy w Muzeum Oręża Polskiego. Latarnia ta została wybudowana w 1666 roku. W 1945 roku latarnię wysadzili niemieccy saperzy, ponieważ stanowiła doskonały punkt orientacyjny dla polskich artylerzystów podczas walk o Kołobrzeg. W latach 1979–1981 dokonano gruntowego remontu latarni, zmieniając jej położenie. Poprzednia latarnia stała przed fortem, obecna stoi na głównej platformie fortyfikacji. Przeszliśmy się także po Molu w Kołobrzegu które znajduje się niedaleko latarni morskiej. Molo ma długość 220 metrów, szerokości 9 metrów i unosi się 4.5 metra nad poziomem morza.
O godzinie 17:00 wszyscy zebrali się pod kolejną i ostatnią atrakcją w tym dniu, Oceanarium. Po wejściu do środka podziwialiśmy znajdujące się tam ryby, kraby a nawet rekiny. Oceanarium wydawało się dość małe lecz było rozłożone na dwóch piętrach.
Po zwiedzaniu Oceanarium udaliśmy się do autokaru, a następnie do naszych domków. O godzinie 18:30 rozpaliliśmy grill, gdzie wszyscy się świetnie bawili oraz najedli.
Po grillu rozeszliśmy się do swoich domków kończąc czwarty dzień naszej wycieczki do Dźwirzyna.

5 dzień:
Był to dzień naszego powrotu do domu. Rano pakowanie, sprzątanie domków oraz pożegnanie się z morzem. O godzinie 11 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka bardzo nam się podobała, ponieważ spędziliśmy czas w gronie kolegów i koleżanek z klasy. Podczas wycieczki do Dźwirzyna odwiedziliśmy malownicze okolice Kołobrzegu i Trzebiatowa. Spacerowaliśmy po urokliwym, nadmorskim Kołobrzegu, podziwiając latarnię morską i port, a także zwiedzając historyczne centrum miasta. W Trzebiatowie odkryliśmy zabytkową architekturę, w tym piękne kamienice i kościół Mariacki. Oba miejsca urzekły nas swoją atmosferą i bogatą historią, oferując niezapomniane wrażenia z nadmorskiej Polski. Mamy nadzieję, że kiedyś wybierzemy się jeszcze na tak wspaniałą wycieczkę.