zakopane

W dniach 11 – 13 września 2024 r. uczniowie klas: 2e, 2r, 3p oraz 4a uczestniczyli w długo oczekiwanej wycieczce do Zakopanego. Pobyt pod Tatrami rozpoczęliśmy od spaceru Drogą pod Ryglami, z której rozpościerał się widok na rozświetlone stoki Gubałówki i Butorowego. Spacerem przeszliśmy na Krupówki, niestety białego niedźwiedzia nie spotkaliśmy. Po pobycie w centrum Zakopanego przyjechaliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej. Po rozlokowaniu się w hotelu i pysznym posiłku skorzystaliśmy z atrakcji oferowanych przez hotel: basen, spa, siłownia, kręgle, bilard oraz boiska sportowe.

Drugi dzień naszego pobytu w górach udaliśmy się na wycieczkę do jednej z najpiękniejszych tatrzańskich dolin - Doliny Kościeliskie. Przewodnik opowiedział nam o kulturowym wypasie owiec, bacówce, grasujących niegdyś zbójnikach, wytopie żelaza oraz odpowiedzialnym zachowaniu w górach. Szlak prowadził wzdłuż potoku, wysokich turni, przepięknych hal i jaskiń do schorniska na Hali Ornak.
Na zakończenie wycieczki w trzecim dniu zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach. Następnie udaliśmy się na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Po poznaniu historii Zakopanego mieliśmy czas na zakup pamiątek i ponowny spacer po zakopiańskich Krupówkach.